Hoe bevalt het Kobo Plus-abonnement?

GADGETS

4x hotspots in Boedapest, Hongarije

REIZEN

Recensie: E. Sobels & M. Haverkamp – Babe, you got this

BOEKEN

Persoonlijk Travel

Reisverslag: Bali, Indonesië 2014

Reisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Vulkaan

Ik verlang er zo naar terug: drie weken Indonesië in november 2014! En dat terwijl ik heel wat pech heb gehad tijdens deze vakantie. Gelukkig maakte het eten, de stranden en de fijne cultuur een heleboel goed. Omdat ik ontzettend veel gezien heb, splits ik mijn reisverslagen op in drie delen: Bali, Lombok en de Gili-eilanden. Vandaag neem ik jullie mee naar Bali! Bekijk hieronder de foto’s die ik maakte tijdens deze reis.

SanurReisverslag: Bali (Sanur), Indonesië, Puri Kelapa Garden Cottages

Reisverslag: Bali (Sanur), Indonesië, Puri Kelapa Garden Cottages

Samen met een vriendin begon onze reis in het prachtige Sanur. Er is daar niet zoveel te doen, maar om tot rust te komen is dit zeker een geschikte plek. We verbleven een weekje in het hotel: Puri Kelapa Garden Cottages. Zeker een aanrader!

Adres: Jalan Segara Ayu No 1, Sanur, Bali 80228, Indonesië. Website: Purikelapa.com.

Reisverslag: Bali (Sanur), Indonesië

Sanur zie ik voornamelijk als een hele lange weg met winkeltjes en hotels. Daarnaast ligt het eindeloze strand met heerlijke eettentjes en marktjes. Dit is in ieder geval waar ik aan denk bij Sanur. Je vindt daar de rust en het lekkere eten!

UluwatuReisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Uluwatu

Reisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Uluwatu

Tijdens onze week in Sanur besloten we om wat uitstapjes te maken. Een hoogtepunt was zeker Uluwatu. Met een privé chauffeur reden wij naar de tempel van Uluwatu en bekeken we de zonsondergang. Mooi was dat!

Wat heb ik genoten van dit uitstapje! Waarom? Er liepen aapjes los! Ik kan daar echt geen genoeg van krijgen. Ook al jatten ze alles wat los en vastzit. Ik heb heel wat zonnebrillen, etenswaren en slippers zien verdwijnen in de handjes van de apen. Toch bleef ik er sprakeloos naar kijken. Absoluut een hoogtepunt van de vakantie.

De Uluwatu Tempel: Jl. Raya Uluwatu, Kuta Selatan, Pecatu, Bali, Indonesië.

LovinaReisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Lovina

Reisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Lovina

Na een week Sanur verkend te hebben, sloten wij aan bij een groepsreis van Shoestring. Met hen hebben we nog een aantal tempels in en rondom Sanur bekeken. De volgende dag reisden wij af naar het mooie Lovina. ’s Avonds aten we daar gezellig aan het strand.

Ik had toen al last van jeuk, maar ik gaf de muggen daar de schuld van. Niets was minder waar: de volgende ochtend werd ik wakker met rode bulten over mijn hele lichaam. Wat bleek: ik had rode mierenbeten. Maar dat mocht de pret niet drukken. Met bulten en al stapte ik om 6:00 uur ’s ochtends een bootje in om dolfijnen te spotten. Wat was dat gaaf! Lekker de hele ochtend dobberen op zee met uitzicht op kleine dolfijnen.

Dolfijnen spotten: Lovina Beach, Bali Utara, Buleleng, Bali 81101, Indonesië.

UbudReisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Ubud

Reisverslag: Bali, Indonesië 2014 - Ubud

Na Lovina reden we door naar Ubud. Man, wat was het daar groen! We hebben daar veel dingen gezien, maar het hoogtepunt was toch wel het fietsen door Ubud. Mijn bulten verdwenen heel langzaam door een crème van de apotheek, maar het volgende probleem deed zich in Ubud helaas alweer voor. In het bos remde ik af met mijn fiets en viel heel gênant om. Met een grote wond heb ik verder gefietst. Maar gaaf was het wel!

KutaReisverslag: Bali, Indonesie 2014 - Kuta

Na Ubud gingen we door naar Lombok en de Gili-eilanden, maar daar vertel ik je later meer over. Deze mooie reis eindigde ook weer in Bali, namelijk in Kuta! Ik heb daar eigenlijk geen foto’s gemaakt. Slecht hè? Maar leuk was het wel! Het uitgaan is daar erg gezellig (al is er iemand van onze groep beroofd) en ook de winkeltjes zijn er leuk. Toch gaat mijn hart sneller kloppen als ik aan Lovina en Sanur denk en gaat mijn voorkeur niet naar Kuta uit. Wat mij betreft is Kuta iets te toeristisch.

Uiteindelijk hebben we nog veel meer gezien in Bali: tempels, apen, watervallen en mooie tuinen. Het was teveel om op te noemen en zo’n bijzondere ervaring! Ik zal Bali nooit vergeten (want hoe kun je rode mierenbeten ooit vergeten… ;))

Previous Post Next Post

Dit vind je misschien ook leuk