MINI-REVIEW: Daniel Cole – Ragdoll

Waar gaat ‘Ragdoll’ over?

Een lichaam van zes verschillende aan elkaar genaaide lichaamsdelen wordt in het appartement tegenover dat van rechercheur Wolf gevonden. Wie heeft deze gruwelijke lappenpop gecreëerd? Terwijl Wolf samen met zijn collega’s Baxter en Edmunds achter de identiteiten van de zes slachtoffers probeert te komen, krijgt Wolfs ex-vrouw een lijst toegestuurd met zes namen en de zes data waarop deze mensen zullen worden vermoord. En Wolfs naam staat erop, als laatste. De Lappenpopmoordenaar heeft het vonnis bepaald. Wolf zal sterven op 14 juli. Zullen de rechercheurs Wolfs leven kunnen redden?

Als je in de boekwinkel op zoek bent naar een goed boek, valt je oog zeker op de bijzondere kaft van Ragdoll. Is de zijkant echt genaaid? Het voelt wel zo! Je hebt het boek gelijk in je hand om de zijkant eens goed te inspecteren. Als je daarna de achterflap aan het lezen bent weet je het zeker: dit boek moet je kopen. Tenminste, dat was mijn ervaring.

De thriller Ragdoll van Daniel Cole heeft me zeker niet teleurgesteld. Sterker nog, ik vond het een fantastische thriller om te lezen. In de trein was ik een drama: ik vermeed bekende mensen zodat ik verder kon lezen en ik vond het vervelend als ik al bijna bij mijn bestemming was. Ik wilde gewoon doorlezen.

En waarom dat zo was? Dat is simpel: alleen al het lijk is gruwelijk (hoe kom je erbij om lichaamsdelen aan elkaar te naaien?), de hoofdpersonen waren stuk voor stuk interessant en het einde was fantastisch en zag ik totaal niet aankomen. Tenminste, het einde was niet helemaal zoals je verwacht dat het zou gaan en dat maakte het een heerlijke thriller om te lezen. Je verwacht dan ook niet dat dit het debuut is van Daniel Cole!

Ik kan er eigenlijk niet zoveel meer over zeggen: lees ‘m gewoon lekker in de zomervakantie. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zult krijgen. Of je moet niet van verhalen met genaaide lichaamsdelen houden. Sla dit boek dan alsjeblieft over! 😉

Daniel Cole – Ragdoll | Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff | Genre: Thriller
(9.0)