Waar je op moet letten als je een e-reader koopt

4x hotspots in Kuala Lumpur, Maleisië

Recensie: Sebastian Fitzek – Het pakket

Interieur

Zo maak je van een gitaar een DIY-project

DIY: Gitaar verven met zwarte verf

Mijn vorige woning, een studio van 30m2, had zo in de catalogus van Ikea kunnen staan. Al mijn meubels kwamen uit deze Zweedse woonzaak. Ikea is namelijk heel goed in het maken van leuke meubels voor kleine ruimtes. Mijn stulpje zag er dan ook strak uit, maar ik miste een eigen sfeer. Daarom haalde ik een oude (kinder-)gitaar van zolder bij mijn ouders en schilderde ‘m mintgroen. Dit was mijn persoonlijke touch in huis.

Hij verhuisde dan ook trouw mee naar mijn huidige appartement, maar het werd steeds meer een doorn in het oog. Die kleur was ineens wel heel heftig in mijn woonkamer. Dus besloot ik het radicaal anders te doen. Deze gitaar moest pikzwart worden!

Gitaar verven: wat heb je nodig?

1. Een oude gitaar
2. Verf (de zwarte verf kocht ik bij de Action en de mintgroene verf bij Gamma)
3. Afplaktape
4. Kwast
5. Een rozet om je gitaar nog persoonlijker te maken
6. Nieuwe snaren

Tja, dit is natuurlijk een beetje een open deur: een likje verf en een kwast, eventueel wat afplaktape en je hebt dit klusje in een half uurtje geklaard. Maar om de gitaar helemaal af te maken is het misschien slim om goede snaren en een rozet te kopen. Ik kocht mijn rozet bij de website Gitaarbouwwinkel.nl en had ‘m ontzettend snel in huis (helaas niet gesponsord dit).

Eindresultaat

DIY: Gitaar verven met zwarte verf

Dit is ‘m geworden, mooi toch? Zoals je ziet geeft de rozet (het ronde ding, ik weet even niet hoe ik dit moet omschrijven) net wat meer effect dan alleen de zwarte verf. Je hebt ook brede rozetten die net wat meer opvallen. Ik koos helaas voor een kindergitaar, waardoor heel veel rozetten niet paste. Meet dus van te voren goed uit hoe groot (of klein) de rozet moet worden.

PS: Voor als je je soms afvraagt of ik ook speel op deze gitaar, dan is het antwoord simpel: absoluut niet! Maar misschien moet dat maar eens mijn volgende project worden.