Een boek als plantenbak gebruiken

INTERIEUR

7x de leukste boeken voor onder de kerstboom

7x de leukste boeken voor onder de kerstboom! (kerstcadeaus voor boekliefhebbers)

Ben je nog op zoek naar leuke cadeautjes voor onder de kerstboom? Dan hoop ik natuurlijk dat je een goed boek wilt kopen! Daarom geef ik in dit artikel 7 tips voor de leukste boeken om te geven met kerst. Van leuke sport- en hobbyboeken tot een spannende thriller, voor elke boekliefhebber een geschikt boek!

1. Phil Collins – Not Dead Yet

Wie wil er nu niet een biografie van Phil Collins in huis hebben? Ik vond het een ontzettend goed boek! Ik kan nu dus een hele recensie typen (dat heb ik overigens al gedaan), maar misschien beschrijft Phil het wel gewoon beter: “Misschien ben je een fan of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar die irritante kerel die de afgelopen dertig jaar telkens weer opdook in de hitlijsten… Wat het ook is, veel leesplezier”.

Prijs: € 19,99 | Biografie | Bekijk op Bol.com | Lees hier mijn recensie

2. Sebastian Fitzek – Het pakket

Het pakket van Sebastian Fitzek is met me mee geweest naar Zakynthos en zat continu in mijn tas naar het strand of het zwembad. Maar deze thriller is ook prima te lezen in de winter op de bank! Het gaat over de jonge psychiater Emma Stein die haar huis niet meer uit komt. Ze is namelijk doodsbang sinds ze werd verkracht in een hotelkamer en herkent in elke man de dader. Op een dag neemt ze een pakje aan van de postbode, dat voor haar buurman bedoeld is. Maar als het niet wordt opgehaald begint ze zich af te vragen wat er in het pakje zit. En of het niet voor haar bedoeld is…

Prijs: € 19,99 | Thriller | Bekijk op Bol.com | Lees hier mijn recensie

3. Lianne Marije, Anouk & Suzette – Zeik niet zo

Wat ik van Zeik niet zo vond? Dat is simpel: ik vond het hilarisch. Van de titel kreeg ik het in eerste instantie een beetje benauwd. Ik geef het maar gelijk toe dat ik een enorme zeikerd ben. Maar gelukkig wordt er wat afgezeikt in dit boek en dat is herkenbaar, maar ook hilarisch om te lezen. Op komische en schaamteloze wijze beschrijven Anouk (’86), Suzette (’87) en Lianne Marije (’88) hoe zij het doodnormale leven ervaren als millennial.

Prijs: € 17,50 | Non-fictie | Bekijk op Bol.com | Lees hier mijn recensie

4. Vicky Bogaert – De phonetograaf

Tegenwoordig maken we heel wat foto’s met onze smartphone. Goede instagrammers en bloggers maken er een kunst van om een persoonlijke stijl te ontwikkelen voor hun foto’s. En dat kan iedereen! In het boek van Vicky Bogaert laat zij aan de hand van eenvoudige tips zien hoe je betere foto’s kan maken met je telefoon. Van portretten tot landschappen en interieurfoto’s! Ideaal cadeau voor de hobbyfotograaf lijkt mij zo.

Prijs: € 21,99 | Hobby | Bekijk op Bol.com | Recensie volgt snel

5. Klaas Boomsma – Ren voor je leven

Sinds oktober ben ik weer gestart met een hardloopschema en ik ben dan gelijk fanatiek. Daar hoort dus ook een geschikt boek bij om te lezen! Ik vond het boek van Klaas Boomsma dan ook goed passen bij mijn hardloopfanatisme. Als je dit boek gelezen hebt, weet ik zeker dat je ook wilt beginnen met hardlopen. Het is namelijk een persoonlijk boek over wat hardlopen met jou kan doen!

Prijs: € 17,50 | Sport | Bekijk op Bol.com | Recensie volgt snel

6. Emilie Sobels & Martje Haverkamp – Babe, you got this

Ineens is het de normaalste zaak van de wereld: vrouwelijke ondernemers die enorm succesvol zijn en ook nog eens een leuk privéleven hebben. Je ziet het op Instagram, je hoort het in de kroeg of je ziet je oude klasgenoten shinen op LinkedIn. Het is best wel jaloersmakend… Hoe doen ze dat toch? In het boek Babe, you got this wordt dat even haarfijn uitgelegd. En nee, het zijn niet alleen maar de mooie verhalen waarbij je denkt: dat lukt mij nooit. Gelukkig is het een open en eerlijk boek waarbij alles op tafel wordt gegooid. Inclusief leuke verhalen van bekende en onbekende vrouwelijke ondernemers!

Prijs: € 17,99 | Werk | Bekijk op Bol.com | Lees hier mijn recensie

7. Nicola Yoon – Alles wat je lief is

In dit lijstje hoort natuurlijk ook een tranentrekker. En dat is Alles wat je lief is zeker! Het gaat over een meisje dat al 17 jaar niet buiten is geweest door haar ziekte. De enige mensen die ze te zien krijgt, zijn haar moeder en verpleegster Carla. Ik ben geen fan van young adult, maar voor dit boek maak ik zeker een uitzondering! Wat een lief, ontroerend en bijzonder boek is dit.

Prijs: € 16,99 | Young adult | Bekijk op Bol.com | Lees hier mijn recensie