Een boek als plantenbak gebruiken

INTERIEUR

Boeken 2

Recensie: Jet van Vuuren – Misstap

Recensie: Jet van Vuuren - Misstap

SAMENVATTING:
Den Haag wordt tijdens een hittegolf opgeschrikt door een aantal gruwelijke moorden. Jonge vrouwen zijn het slachtoffer geworden van een seriemoordenaar die volgens de politie zeer waarschijnlijk een psychopaat is. Al snel blijkt dat deze vrouwen allemaal op Tinder zaten en vermoedelijk kort na hun date met de dader in de duinen bij Scheveningen door hem zijn gedumpt. In de pers duikt een schokkend verhaal op: bij alle vrouwen zijn beide handen verwijderd.

MIJN MENING OVER DIT BOEK
Wat een heerlijke thriller was dit! In een paar dagen had ik dit boek (helaas) al uit. Het is een origineel verhaal: vrouwen op Tinder worden na een eerste date gruwelijk vermoord. Heel leuk om Tinder te gebruiken als thema van een boek (ik weet alleen niet of je deze app nog wilt gebruiken na dit boek, maar dat is een ander verhaal).

Daarnaast is er gekozen om een straat met buurtbewoners te volgen. Alle buren krijgen een plekje in dit verhaal, maar ze hebben allemaal hun eigen geheimen en problemen. En is dit niet in elke buurt het geval? Hoe goed ken je eigenlijk je buren? Ik kom me dan ook erg goed verplaatsen in de hoofdpersonen en de spanning werd wat mij betreft alleen maar groter door al deze geheimen.

Waarschijnlijk zullen er lezers zijn die de dader al heel snel in het vizier hadden, maar voor mij bleef het lang een raadsel en dat maakt het plot alleen maar leuker.

Conclusie: wat mij betreft een fantastische thriller om in huis te hebben. Misschien niet een literair hoogstandje, maar wel heel fijn om te bewaren voor je koffer. Dan weet ik zeker dat je dit boek aan het zwembad met een grote glimlach zult dichtklappen! Ik heb nog steeds een beetje spijt dat ik dit boek niet bewaard heb voor mijn volgende vakantie…

Jet van Vuuren – Misstap | Uitgeverij: Karakter | Bekijk op Bol.com
CIJFER: (9.0)

Previous Post