Dat ik van Utrecht hou is volgens mij algemeen bekend. Maar mijn hart ging helemaal tekeer toen ik erachter kwam dat dit weekend het International Literature Festival (ILFU) in Utrecht plaatsvindt. Van 15 t/m 29 september staat Utrecht twee weken lang in het teken van boeken. Hoe leuk is dat?

ILFU Book Club

Mijn favoriete activiteiten in Utrecht tijdens het ILFU zijn de boekenmarkt aankomende zondag (eindelijk een boekenmarkt in de binnenstad!) met 150 kramen op het Vredenburgplein en de Book Club waar je verschillende schrijvers kunt ontmoeten! Dit jaar zijn er Book Clubs met Paolo Cognetti (Italië), Brad Watson (USA), Éric Vuillard (Frankrijk), Lisa Halliday (USA), Esther Gerritsen (Nederland) en Hans Boland (over Anna Karenina). Het is een unieke kans om een hedendaagse roman of klassieker te bespreken samen met een schrijver. Wil je dit absoluut niet missen? Dit is het programma:

Unesco City of Literature

Het nieuwe International Literature Festival Utrecht is tot stand gekomen doordat Unesco Utrecht afgelopen november benoemd heeft tot ‘City of Literature’. ‘We’ (ik hoor er toch een beetje bij als Utrechter) zijn daarmee de eerste Nederlandse stad met deze bijzondere titel.

Win het boek ‘Anna Karenina’!

Om te vieren dat Utrecht in het teken staat van boeken en ik natuurlijk hoop dat je mijn mooie stad tijdens het ILFU komt bezoeken, geef ik één exemplaar weg van Lev Tolstoi’s klassieker Anna Karenina (uitgeverij Athenaeum)! Anna Karenina loopt namelijk als een rode draad door het festival met een voorleesmarathon en een Gala Night. Tijd om dit boek in je boekenkast te hebben staan! Meedoen met deze winactie?

Meedoen kan tot met zondag 16 september 2018. Daarna zal ik de winnaar zo snel mogelijk een privébericht op Instagram sturen.

# # #

12 september 2018