Waar gaat ‘Het daily dinner-kookboek’ over?

Wat schaft de pot vanavond nú weer? Op deze – misschien wel de meest gestelde vraag in Nederlandse huishoudens – geven Elise en Nina, ofwel de chicks, in de vorm van 100 makkelijke recepten antwoord in hun nieuwste boek dat enkel om het avondeten draait. Of je nou zin hebt in een simpele ovenschotel (pizzaschotel, yes!), vullende soep (kom maar door met die zoete aardappel-pompoensoep) of even lekker op chique wilt gaan met bijvoorbeeld zwarte rijst met garnalen en pastinaak (jawel, een must try), met dit boek zit je goed. En al die lekkertjes zijn, let op, met maar vijf ingrediënten te maken!

Ik maak eigenlijk nooit gebruik van kookboeken. Ik vind al mijn (simpele) recepten op het internet, dus waarom zou ik nog kookboeken kopen? Dat zal ik je even uitleggen. Ten eerste: het zijn de mooiste boeken in je boekenkast (en dat is belangrijk) en ten tweede: dit boek van Chickslovefood geeft fijne inspiratie voor mensen die snel iets op tafel willen hebben staan. En ik hoor absoluut bij die mensen. Ik houd namelijk niet van uren in de keuken staan: zeker niet na een lange dag werken.

Daarom was ik erg enthousiast toen ik het boek ‘Het daily dinner-kookboek’ in handen kreeg en sindsdien heb ik al heel wat recepten uitgeprobeerd. Nu ik dit schrijf bedenk ik me ineens dat ik de laatste tijd weer terugval op mijn saaie maaltijden die ik binnen een kwartier op tafel heb staan (couscous, simpele pastasalades of een kant-en-klaar-maaltijd). Het is dus tijd om ‘m weer uit de boekenkast te halen.

Dit boek staat vol met recepten die maar 5 ingrediënten bevatten. Handig als je er thuis achterkomt dat je weer eens wat producten vergeten bent uit de supermarkt. Toch ben ik gek op verschillende groenten in een gerecht en daarom heb ik bij een aantal recepten stiekem wat ingrediënten toegevoegd. Maar als het groenten zijn mag het, toch?

De indeling vond ik ook prettig: de hoofdstukken zijn namelijk gesorteerd op gerecht (dus soepen, salades, pasta’s etc). Persoonlijk vind ik dat een stuk makkelijker zoeken. Zeker omdat er in dit boek zo’n 100 recepten staan. Leuke toevoeging vind ik dat dit boek alleen maar recepten bevat voor het avondeten. Dat maakt het alleen maar completer. En uiteindelijk zijn dat toch de recepten die je het meest erbij pakt.

Een prima kookboek om in je boekenkast te hebben staan! Je moet geen keukenprinses zijn, want dan zijn deze recepten misschien iets te simpel voor jou. Maar voor mij werken deze recepten juist perfect: weinig ingrediënten en snel en makkelijk op tafel. Ideaal voor de hardwerkende mens (of voor de luie mens, ik geef het eerlijk toe).

Chickslovefood – Het daily dinner-kookboek | Spectrum | Genre: Koken
(7.0)

# # # # # #