4x hotspots in Boedapest, Hongarije

Recensie: Kluun – DJ

Recensie: Kluun - DJ

SAMENVATTING:
Bestsellerauteur Kluun is onlangs gescheiden en probeert de draad weer op te pakken. Maar het zit hem niet mee. Met zijn ex strijdt hij om de kinderen en de alimentatie, zijn uitgever zit achter hem aan en zijn boekhouder maant hem zijn inkomsten te verhogen. Dan krijgt hij een gouden kans. Kluun mag voor de revolutionaire nieuwe tv-show Lonely@TheTop een reportage maken over DJ Thor. Thor is Kluuns jeugdvriend, maar hem in succes ontstegen. Als The Ten Million Dollar Man woont hij in Las Vegas, in een wereld van private jets, viprooms, luxe penthouses, designerdrugs, magnumflessen champagne en paaldanseressen.

MIJN MENING OVER DIT BOEK
Ik ga eerlijk zijn: ik was niet zo’n fan van Kluun. Zijn eerste boek Komt een vrouw bij de dokter heb ik jaren geleden gelezen en ik vond hem ronduit vreselijk hoe hij omging met zijn vrouw. Sorry.

Toch besloot ik zijn boek DJ een kans te geven. Ik hoorde er zoveel goede verhalen over dat ik dit boek met mijn nieuwe Kobo Plus-abonnement kocht voor mijn vakantie naar Zakynthos. En ik ben heel blij dat ik dit deed: wat een interessant boek!

Ik begon dus sceptisch: weer een boek over Kluun, maar nu met een bevriende dj in de hoofdrol. Maar hoe verder ik las, hoe meer ik erachter kwam dat het geen biografie is. Want wie is die dj? Tiësto? Nee, na wat speurwerk op Google wist ik het zeker: dit boek is een roman. Ook de namen van zijn ex-vrouw en kinderen klopten niet. En dan is het ineens een heel ander boek. Je komt te weten hoe het leven van een dj er ongeveer uitziet en hoe zij verschillende festivals beleven (denk aan Burning Man).

Daarnaast is hij heel eerlijk: mensen vinden hem een lul door zijn eerste boek. Uuhm ja, dat had ik dus ook. En daarom moest ik glimlachen om zijn uitspraken. Het is fictie met een klein beetje Kluun. Het heeft wel wat als je het mij vraagt. Het gaat natuurlijk veel over seks, drugs en macht. Maar dat pik je, in tegenstelling tot zijn eerste boek, dit keer wel.

Ik ben dus blij verrast. Een heerlijk boek om te lezen aan het zwembad (zoals ik dat deed op vakantie). Dank je wel Kluun!

Kluun – DJ | Uitgeverij: Podium | Bekijk op Bol.com
CIJFER: (8.0)