WINNEN: Francesc Miralles & Héctor García - Ganbatte

Waar gaat ‘Ganbatte’ over?

In plaats van iemand succes te wensen, zeggen ze in Japan ganbatte, wat zoiets betekent als: ‘Doe je best en geef niet op.’ Succes is voor een groot deel afhankelijk van geluk hebben, ganbatte gaat juist uit van je eigen kracht. De filosofische boodschap die erachter ligt, is: ‘Doe je best in alles wat je doet en als de dingen niet gaan zoals je hoopte, maakt dat niet uit, want je weet dat je er alles aan hebt gedaan.’ García en Miralles hebben sinds hun bestseller Ikigai nog meer inzicht gekregen in de gebruiken van Japanners, en deze onontdekte filosofie helpt je om ambitieuze doelen te bereiken. Ze laten zien hoe je kunt denken als een marathonloper: jezelf positief toespreken, korte- en langetermijndoelen stellen, fysiek en mentaal ontspannen blijven, obstakels en hoe die te overwinnen visualiseren, je concentreren en je niet laten afleiden van het einddoel.

Ik heb Ganbatte helaas nog niet gelezen, maar hij ligt uiteraard wel al klaar. Het boek bestaat uit vijftig korte hoofdstukken waarin het concept wordt uitgelegd inclusief voorbeelden en gezegdes uit Japan, het Westen en het boeddhisme. Ik ben vooral benieuwd hoe je ganbatte in je eigen leven kunt toepassen. Maar natuurlijk ook hoe je kunt denken als een marathonloper. 😉

Winnen!

Ben je enthousiast geworden en wil je dit inspirerende boek winnen? Lees dan even verder, want ik geef in samenwerking met uitgeverij Boekerij deze week één boek weg via Instagram!

Wat moet je daarvoor doen?