Recensie: James Dashner - De Labyrintrenner

Nadat zijn geheugen is gewist, wordt Thomas wakker in een grote open ruimte met gigantische muren eromheen. De jongens die er al wonen hebben geen idee wat ze er doen of waar ze vandaan komen.

Als Thomas beseft dat ze gevangen zitten in een labyrint, sluit hij zich aan bij de Renners. Overdag proberen de Renners een uitgang te vinden, maar ’s nachts is het levensgevaarlijk buiten de muren en wacht onherroepelijk de dood. Thomas zet alles op het spel om uit het labyrint te ontsnappen en om het ijzingwekkende geheim dat schuil gaat achter hun lot te ontrafelen.

Mijn mening over dit boek
Wauw wat heeft deze schrijver een fantasie! Hoe kan iemand zoiets bedenken? Het verhaal is namelijk zo raar, dat het heel interessant wordt voor de lezer. Er komen grievers (een soort monsters) in voor en er zijn muren die bewegen. Als je me dat van te voren gezegd zou hebben, zou ik het boek nooit gelezen hebben. Daar houd ik totaal niet van. Maar op één of andere manier kon ik het bij dit boek waarderen en heb ik er nog van genoten ook.

Er zit een heel onheilspellend tintje aan dit verhaal. Het is zo vreemd en er klopt zoveel niet, dat het een beetje naar wordt. Heel goed gedaan van schrijver James Dashner! Het is daarbij ook nog eens erg spannend en daarom vlieg je door de pagina’s heen. Dit smaakt zeker naar meer! Wanneer komt deel 2 uit?

8.5

James Dashner – De Labyrintrenner
Querido’s Uitgeverij | 2014 | 9789021454658