Waar gaat ‘Toffe tosti’s’ over?

Van pittige pinda tot pulled chicken! Ben je gek op tosti’s maar kom je vaak niet verder dan een tosti met ham en kaas en als je in een exotische bui bent, een schijfje ananas ertussen? Há, dan is dit boek echt iets voor jou. In ‘Toffe tosti’s’ vind je namelijk 55 toffe tostirecepten. Met handige tostitips en tostifeitjes is dit hét complete tostiboek voor de tostiliefhebber.

Ik ben gek op tosti’s, maar ik eet ze eigenlijk veel te weinig. En áls ik een tosti maak, dan is het een simpele ham/kaas tosti. De beschrijving van dit boek sprak me dus zeker aan: ik ben er zo eentje die als ze in een exotische bui is, een schijfje ananas toevoegt aan haar tosti… En nu ik even geen kaas eet, ben ik helemaal benieuwd: welke opties blijven er dan nog over?

Genoeg! Na het ‘lezen’ van dit boek weet ik dat je echt heel veel tussen twee sneetjes brood kunt leggen. En dat hoeft zeker geen kaas te zijn (al blijft dat stiekem toch wel mijn favoriet).

Het is een typisch Leonie ter Veld-boek met prachtige foto’s, geniale intro’s en simpele recepten. Het is best gevaarlijk om dit boek open te slaan, want een tosti is zo gemaakt met de juiste ingrediënten in huis…

Ik las een aantal recensies met negatieve reacties: iedereen kan toch bedenken dat je verschillende ingrediënten kunt gebruiken tussen twee sneetjes brood? Ook zonder boek. Maar bedenk ze maar eens! Ik was er nooit opgekomen om een tosti te maken met vruchtenhagel, knakworst of met pittige pinda. En je weet nu tenminste zeker dat het een lekkere tosti gaat worden. En daar houd ik van als simpele ham/kaasliefhebber. Tenminste, daar ga ik vanuit als Leonie ter Veld ze bedacht heeft. 😉

Het is maar goed dat ik geen frikadellen in huis heb, anders was dat nu al mijn favoriete tosti geweest. Wat mij betreft een leuk boek om in huis te hebben. Maar nog leuker om cadeau te doen aan tostiliefhebbers!

Leonie ter Veld – Toffe tosti’s | Uitgeverij: Bertram + de Leeuw
Genre: Koken | Bekijk op Bol.com

# # # #