6x boeken om te lezen in quarantaine

We zitten voorlopig nog wel even thuis door het coronavirus en dat betekent dat er ook meer gelezen wordt. Daarom heb ik de leukste 6 boeken op een rijtje gezet om te lezen in quarantaine.

Top 3 thrillers

• De boeken van M.J. Arlidge
    De serie met inspecteur Helen Grace in de hoofdrol: sinds 2016 ben ik verslaafd aan deze boeken. Er zijn inmiddels al 8 boeken in deze reeks verschenen en het negende boek komt waarschijnlijk in juni uit. Genoeg te lezen dus!
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com
  • Marc Elsberg – Black-out
    Stel je voor dat de stroom uitvalt. Niet alleen bij jou, maar in heel Europa. Je kunt het licht niet aandoen, niet douchen of het internet gebruiken. En dan heb ik het niet over een uurtje, niet een dag, maar meerdere weken. Wat gebeurt er dan? Ik had er nog nooit over nagedacht, maar dit boek laat precies zien hoe deze weken zouden zijn. En dat is niet prettig… Zeker niet als het wel iets weg heeft van de coronacrisis.
    Lees mijn recensie
  • You-Jeong Jeong – Een goede zoon
    Yu-Jin ontwaakt na een onrustige nacht en ontdekt dat zijn kleding onder het bloed zit. Onder aan de trap vindt hij vervolgens het levenloze lichaam van zijn moeder. Yu-Jin heeft geen herinneringen aan de nacht, maar beseft dat al het bewijsmateriaal naar hem wijst. Klinkt spannend toch? Dit is een ideaal boek om te lezen in de zon. Al moet je wel van intense thrillers houden. 😉
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com

Top 3 romans

• Delia Owens – Daar waar de rivierkreeften zingen
    Kya is in haar eentje opgegroeid in het moeras, afgesloten van de bewoonde wereld. Als ze in aanraking komt met twee jongemannen uit de stad, ontdekt ze dat er ook een andere wereld is. Wanneer één van hen dood wordt gevonden, valt de verdenking onmiddellijk op Kya… Het klinkt als een simpele thriller, maar dat is het absoluut niet. Het is een prachtige roman met meerdere gevoelige thema’s. Één van mijn favoriete boeken van 2020!
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com
  • Margaret Atwood – Het verhaal van de dienstmaagd
    Deze klassieker is in 1985 geschreven door Margaret Atwood, maar nu populairder dan ooit door de tv-serie The Handmaid’s Tale. Het is een huiveringwekkend verhaal en ontzettend intens. Waar het over gaat? Binnen de grenzen van de voormalige Verenigde Staten heeft een christelijke beweging de macht gegrepen. In deze nieuwe Republiek Gilead dient eenieder naar de letter van het Oude Testament te leven. Vanfred, de vertelster, behoort tot de nieuwe klasse der “Dienstmaagden’, die slechts één doel heeft: zich voort te planten. Een aanrader om te lezen!
    Bekijk op Bol.com
  • Albert Camus – De pest
    De pest is een kroniek van een kuststad in de greep van een dodelijke ziekte. De slachtoffers sterven een snelle en vreselijke dood, en als gevolg van de quarantaine worden de andere inwoners geplaagd door gevoelens van angst en claustrofobie. Dit klinkt op dit moment best bekend toch? En daarom ideaal om juist nu in quarantaine te lezen!
    Bekijk op Bol.com

Dit waren mijn 6 boekentips om te lezen in quarantaine. Ik hoop dat je ook in deze tijden nog een beetje kunt genieten van de zon en een goed boek. Wil je meer tips? Volg me dan op Instagram voor mijn laatst gelezen boeken.