9x een boek cadeau met kerst

Een boek cadeau doen aan een boekliefhebber: het kan een uitdaging zijn. Toch is dit dé periode voor echte boekenwurmen. Daarom geef ik je in dit artikel 9 boekentips zodat je gegarandeerd een leuk boek cadeau kunt doen tijdens de feestdagen (of natuurlijk om zelf te lezen in de kerstvakantie!).

Hieronder vind je verschillende genres, zodat er voor elke boekenfan iets te halen valt. Van romans tot interieur en reisboeken!

Roman

• Joël Dicker – Het mysterie van kamer 622
    Ik zeg eerlijk dat ik ik dit boek nog niet gelezen heb. Maar omdat ik Joël Dicker fantastisch vind en dit zijn nieuwe roman is, maak ik een uitzondering. Het gaat over een schrijver die te gast is in het luxueuze Paleishotel. Hij verblijft in kamer 623 en verbaast zich erover dat de kamer naast hem het nummer 621-bis heeft. Langzamerhand wordt duidelijk dat jaren eerder een moord is gepleegd in kamer 622, waarvan het politieonderzoek nooit is afgerond. De schrijver besluit zich volledig op de onopgeloste moord te storten: wat gebeurde er twintig jaar eerder in kamer 622?
    Bekijk op Bol.com
  • Delia Owens – Daar waar de rivierkreeften zingen
    Kya is in haar eentje opgegroeid in het moeras, afgesloten van de bewoonde wereld. Als ze in aanraking komt met twee jongemannen uit de stad, ontdekt ze dat er ook een andere wereld is. Wanneer één van hen dood wordt gevonden, valt de verdenking onmiddellijk op Kya… Dit vond ik zo’n mooi boek met meerdere gevoelige thema’s. Één van mijn favoriete boeken van 2020!
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com

Thriller

• M.J. Arlidge – Nog lange niet
    Heb je te maken met een echte thrillerfan? Dan ben je op zoek naar een boek van M.J. Arlidge. Let wel op: dit is het negende boek uit een serie. Het gaat over iemand die zijn slachtoffers zestig minuten lang nauwlettend in de gaten houdt… en dan toeslaat. Terwijl het dodenaantal oploopt, raakt Helen Grace verstrikt in een race tegen de klok. Maar de dader blijft haar steeds een paar stappen voor…
    Bekijk op Bol.com

Young-adult

• Angie Thomas – The hate u give
    Een indrukwekkend boek dat helaas past bij de actualiteit. Het boek gaat over Starr Carter. Ze woont in een armoedige, zwarte buurt, maar gaat naar een dure witte school. De balans die Starr tussen deze werelden heeft gevonden, wordt overhoop gehaald als haar beste vriend Khalil voor haar ogen wordt doodgeschoten door een politieagent, onschuldig.
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com

Koken

• Chickslovefood – Ovenbijbel
    Een kookboek kan natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje. Ik ben zelf al jaren fan van de kookboeken van Chicklovesfood, maar ik zeg eerlijk dat de Ovenbijbel mijn favoriet is. In dit kookboek vind je namelijk ovenschotels en zoete klassiekers, maar ook gezonde baksels en recepten voor stoomovens.
    Bekijk op Bol.com

Hardlopen

• Franco Faggiani – Het jaar dat Shizo Kanakuri verdween
    Het jaar dat Shizo Kanakuri verdween is gebaseerd op het leven van de Japanse atleet Shizo Kanakuri. Het leest heerlijk weg. Je wilt als lezer graag weten wat er met Shizo is gebeurd. Waarom liep hij de marathon niet uit? En hoe leefde hij daarna? Franco Faggiani heeft dit op fantastische wijze in een roman verwerkt. Een aanrader om te lezen! Ook als je niet van hardlopen houdt.
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com

Interieur

• Frida Ramstedt – Het grote interieurboek
    Ik word zo blij van dit boek. Ik houd ervan om mijn interieur te veranderen. Maar doe ik het eigenlijk wel goed? Het grote interieurboek van blogger Frida Ramstedt geeft je ideeën, tips en handvatten om zelf toe te passen wat voorheen alleen professionele interieurontwerpers wisten. Hoe maak je van je huis een plek die echt voelt als thuis?
    Bekijk op Bol.com

Geschiedenis

• Rutger Bregman – De meeste mensen deugen
    Waarom veroverde juist onze soort de aarde? Hoe verklaren we onze grootste misdaden? En zijn we diep vanbinnen geneigd tot het kwade of het goede? Rutger Bregman legt het in zijn boek uit. Het geeft je zeker stof tot nadenken en dat vind ik persoonlijk altijd goede boeken. Je kunt er eindeloos over discussiëren. Het idee dat de meeste mensen deugen vind ik in ieder geval een lichtpuntje in deze bizarre tijd.
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com

Reizen

• Roëll de Ram – Verliefd op Nederland
    Laat je met dit boek verleiden om in Nederland op vakantie te gaan! Roëll de Ram van de reisblog We Are Travellers verzamelde in Verliefd op Nederland de mooiste plekken van ons land. Een prachtig boek dat je in je boekenkast moet hebben staan. Zeker in tijden van corona!
    Lees mijn recensie | Bekijk op Bol.com

Dit waren mijn 9 boekentips! Welk boek zou jij cadeau doen tijdens de feestdagen? Laat het hieronder weten.